Królestwo Newrowskie Strona Główna


   
 
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wagon motorowy SN62
krystian_draco

Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 49
Wysłany: 2013-05-04, 14:49   Wagon motorowy SN62  

SN62, będący rozwinięciem wcześniej produkowanych SN61, to wagon silnikowy, napędzany wysokoprężnym silnikiem spalinowym Kazimierz (Do 1982 silnik Ganz - Jendrasik, lub Ganz - Mavag, następnie do 2002 roku napędzany silnikiem MAN D0826 LUH12 ) o mocy ok 300 KM. Na obu końcach wagon posiada stanowiska sterownicze i możliwe jest sterowanie wielokrotne nawet trzema pracującymi wagonami tego typu. Jeden wagon może prowadzić do trzech wagonów doczepnych (tak więc najdłuższy skład będzie złożony z 3 wagonów silnikowych SN62 i 9 wagonów doczepnych), także w okresie zimowym, ze względu na zamontowany elektryczny kocioł grzewczy o napięciu 3, bądź 3.5 kv, aczkolwiek służył głównie do ogrzewania wagonów doczepnych. Sam wagon zaś ogrzewany może być przy pomocy wody z układu chłodzenia silnika.
Pudło wagonu spoczywa na dwóch dwuosiowych wózkach, z których jeden jest wózkiem napędnym, a drugi tocznym. W wagonie znajdują się dwa przedziały dla podróżnych, WC w jednym znich oraz 2 przedsionki wejściowy. Oprócz tego na krańcach, przed kabiną maszynisty znajdują się dwa przedziały konduktorskie z 3 miejscami siedzącymi (W tym dwa ze stolikiem), dwa miejsca rozkładane, oraz ok. 10 miejsc na rowery i większe bagaże pasażerów.
Na oszalowanie wnętrza wagonu użyto wielowarstwowej sklejki bukowej, przy czym ściany boczne w przedziałach pasażerskich i przedsionkach są politurowane, a sufit malowany na biało. W przedziale silnikowym i ogrzewczym ściany wewnętrzne pokryte są blachą aluminiową. Podłoga wagonu wykonana jest z dwóch grubych warstw specjalnie sklejanych płyt drewnianych, między którymi znajduje się warstwa materiału izolacyjnego. Całość pokryta jest płytami korkowymi i linoleum. W przedziale ogrzewczym do izolacji użyte są płyty azbestowe. Między zewnętrzną blachą, a wewnętrznym pokryciem ścian bocznych i czołowych oraz między dachem a sufitem, znajdują się arkusze izolacyjne z folii aluminiowej.
Rozstaw ławek w przedziałach pasażerskich wynosi 1600 mm. Usytuowanie siedzeń ma w większości układ 2-2 z przejściem pośrodku wagonu. Siedzenia i oparcia wykonane są z gąbczastej masy i pokryte sztuczną skórą. Pod każdym oknem znajduje się kosz na odpadki. Półki na bagaż wykonane są ze stopu lekkiego i rozmieszczone są wzdłuż ścian bocznych.
Okna w ścianach czołowych zaopatrzone są w wycieraczki szyb, przy czym prawe okno posiada elektryczną wycieraczkę, zaś lewe ręczną (do 1998 roku). W czasie zimy okna są podgrzewane. Stanowisko maszynisty wyposażone jest w szybę przeciwsłoneczną. Ponadto w przedziale sterowniczym wagonu znajduje się telefon służący do porozumiewania się obsługi między sobą.
Wagon był wyposażony w samoczynny hamulec powietrzny typu Hildebrand Knorr, w hamulec powietrzny bezpośrednio działający oraz hamulec ręczny. Od 2002 roku wagon produkowany jest z silnikiem elektromagnetycznym oddziałowującym na koła i awaryjny hamulec hydrauliczny bezpośrednio oddziałowującym na szyny. Najkrótsza droga hamowania wagonu obciążonego z maksymalnej szybkości na równym odcinku wynosi około 700 m.

Produkcja rozpoczęła się w 1978 roku i trwa do dziś.Od 2013 roku możliwy jest zakup wersji miejskiej z innym układem siedzeń i brakiem WC. Oczywiście jest możliwość zakupu wersji miejskiej, z WC :-)

WC: Opcja
Klimatyzacja: Opcja
Podział na klasy: Opcja:
Monitoring: Opcja
Komputer pokładowy: brak
przewóz rowerów: Opcja
Prędkość maksymalna: 11o km/h, lub 12o km/h
wyświetlacze R&G: opcja
Rozruch samoczynny: opcja
Przystosowanie dla niepełnosprawnych: Częściowo możliwe, opcja
sterowanie wielokrotne: jest
pojemność zbiornika paliwa: starczy na ok 200 km pełnej pracy silnika bez tankowania
Firanki w oknach pasażerskich: Opcja
Półki Bagazowe: Standard w wersji zwykłej, w miejskiej opcja
Drzwi otwierane automatycznie: opcja, odskokowo przesuwne, lub przesuwne. W wersji standard są klamki


cena: Od 600 000 zł za sztukę.

wersja międzymiastowa:
wersja miejska:

[ Dodano: 2013-05-13, 14:07 ]
Dobra, to ja dla bydgoszczy wezme 2 w wersji miejskiej.
Wersja podstawowa + wyswietlacze.

Malowanie podstawowe, wozy do odbioru.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Szybka odpowiedź
Użytkownik: 


Wygaśnie za Dni
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Template created by Qbs.
Template theme based on Unofficial modifications.

Darmowe forum phpBB by Przemo |
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13